1 miljoen euro voor sportcomplex op COOVI in Anderlecht

Op 20 december 2017, over deze onderwerpen: Anderlecht, Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC)

Vlaams minister van Sport Philippe Muyters investeert 1 miljoen euro (1.075.625€) in een nieuw sportcomplex op COOVI in Anderlecht. “Het is fantastisch nieuws dat de Vlaamse gemeenschap investeert in een sporthal, een indoor klimzaal en buitensportfaciliteiten op de COOVI campus. Dankzij de oproep van minister Muyters zal er opnieuw fors geïnvesteerd worden in broodnodige sportinfrastructuur in Brussel.” aldus Cieltje Van Achter, Brussels Parlementslid voor de N-VA.

Sinds zijn aantreden als Vlaams minister van Sport heeft Philippe Muyters consequent ingezet op de vernieuwing en uitbouw van de sportinfrastructuur. Deze investering kadert in het globaal sportinfrastructuurplan, waarbinnen Brussel een voorrangspositie heeft verworven. Zo kan een inhaalbeweging voor sportinfrastructuur in Brussel gemaakt worden. “Terwijl de Vlaamse gemeenschapscommissie (VGC) had nagelaten om in te tekenen op vorige Vlaamse oproepen voor zwembadinfrastructuur, zijn wij verheugd dat de VGC nu wel een ambitieus sportinfrastructuurdossier heeft ingediend. Zo worden de extra inspanningen die minister Muyters voor Brussel doet, nu ook door de VGC ter harte genomen. Onze Brusselse sporters kunnen die infrastructuur dringend gebruiken”, aldus Van Achter.

Nadine Van Lysebetten, N-VA  Fractieleider van Anderlecht is ook bijzonder verheugd met dit enorme investeringsbedrag van maar liefst 1 miljoen euro: “Vlaanderen investeert in Anderlecht. Naast een nieuwe sporthal zal er een nieuwe klimzaal met een hoogte van maar liefst 16 meter gebouwd worden. Bovendien zal ook een nieuw buitenplein het daglicht zien. Zo kunnen Anderlechtenaren aan outdoor fitness doen, of zich uitleven op de petanquebanen of op het combiveld voor voetbal en basket.”