Brusselse bestuur cultiveert surrealisme van Magritte

Op 21 december 2016, over deze onderwerpen: Brussels Hoofdstedelijk Parlement

"De reactie van burgemeester Mayeur, voorzitter van Vivaqua, dat 'dit geen politieke benoeming' is, toont aan dat het bestuur in Brussel het surrealisme van René Magritte cultiveert." Dat zegt Brussels parlementslid en lid van de Brusselse gemeenteraad, Johan Van den Driessche (N-VA), in een reactie op het bericht in De Tijd over de benoeming van een nieuwe directeur-generaal bij Vivaqua.

Volgens de krant wordt Laurence Bovy, een vertrouweling van Laurette Onkelinx, voorzitter van de Brusselse federatie van de PS, later op de dag benoemd tot directeur-generaal van de intercommunale Vivaqua, hoewel ze pas op de derde plaats van de lijst stond die door een headhunter was opgesteld.

Op de shortlist van headhunter Egon Zehnder komt Luc Lallemand, de huidige baas van de spoorwegbeheerder Infrabel, als beste kandidaat uit de selectie. Op twee staat Olivier Lagneau, een ingenieur uit de rangen van Vivaqua, en op de derde en laatste plaats komt Laurence Bovy.

"Als de benoeming van een kandidaat, die slechts derde gerangschikt werd door een vooraanstaand headhuntersbureau, gesteund is op basis van competenties, zal hij wel bedoelen, de competentie om de wereld van de PS ter wille te kunnen zijn", vervolgt Van Den Driessche.