N-VA Anderlecht roept burgemeester Eric Thomas op om naar Kuregem te komen.

Op 30 oktober 2017, over deze onderwerpen: Anderlecht

“Dat de burgemeester geen samenscholingsverbod wil overwegen nadat 100 mensen slaags raakten in de wijk Kuregem vorige zaterdag is niet te begrijpen”, zegt Nadine Van Lysebetten, N-VA gemeenteraadslid in Anderlecht. “Dit toont nog maar eens het laksisme van het gemeentebestuur aan”.

Voorzitter Jan Verlaak:  “De veiligheid garanderen van alle Anderlechtenaren is géén beleidsoptie. Het is noodzakelijk. Niets doen is schuldig verzuim. De straten overlaten aan agressievelingen die het heft in eigen handen nemen, kan niet”.

N-VA Anderlecht wil een onmiddellijk samenscholingsverbod, zodat de veiligheid voor iedereen gegarandeerd is.

Bovendien zegt voorzitter Verlaak, “eisen we dat de burgemeester zelf naar de wijk Kuregem afzakt. Hij moet niet uit zijn ivoren toren beleidsopties bestuderen. De burgemeester moet de gemoederen komen bedaren in de wijk Kuregem zelf. Na maanden van passief toekijken moet het probleem bij de bron aangepakt worden. Niet morgen, maar vandaag”.

‘Als de burgemeester niet alleen wil komen, is onze afdeling altijd bereid om een bezoek te organiseren’, vervolgt Jan Verlaak.