Lieven Tack

Voorzitter N-VA Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Woonplaats: Sint-Joost-ten-Node
Beroep: Adjunct-kabinetschef Algemeen Beleid van minister-president Geert Bourgeois en professor Europacollege
Lokaal engagement: Voorzitter N-VA Sint-Joost-ten-Node, AB voorzitter N-VA Brussel
Houdt van: Skiën, schilderen
Visie op Brussel: N-VA of Nederlands Voor Alles, ook in Brussel

Lieven Tack woont in Sint-Joost-ten-Node. Hij is doctor in de economie, burgerlijk ingenieur en Master in Europese Studies. Hij is kabinetschef van federaal staatssecretaris Elke Sleurs en was daarvoor adjunct-kabinetschef van minister-president Geert Bourgeois. Daarnaast is Lieven professor aan het Europacollege.

Waarom N-VA?

Lieven gaat zonder taboe voor een effectief veiligheidsbeleid, een streng migratiebeleid, meer politie en het kordaat aanpakken van criminaliteit en overlast. Daarnaast roept hij op om zwartwerk te bestrijden en werklozen te activeren. Hij gaat ook voor een veiliger openbaar vervoer en meer aandacht voor de fietser en tegen wildparkeren. Ook is er een echt beleid inzake netheid nodig en een beter architecturaal evenwicht in een leefbare stad. Tenslotte benadrukt hij de aandacht voor het Nederlands. Over dat laatste zegt hij: “In Brussel staat N-VA vaak voor Nederlands Vóór Alles.”