N-VA: ‘Pak wildparkeerders Gentsesteenweg aan’

Op 12 september 2012

N-VA-lijsttrekker Dirk Berckmans noemt de huidige situatie op de steenweg “levensgevaarlijk”. “De rijbaan wordt bezet door dubbelparkeerders, terwijl het doorgaand verkeer dan maar over het fietspad rijdt”, zegt hij. “Zo wordt het effect van de vorige heraanleg, die van de steenweg tot aan Zwarte Vijvers een eenrichtingsstraat maakte, teniet gedaan.”

De partij verwijt de gemeente een laks beleid tegen de overtreders. “Als de mensen weten dat er niet opgetreden wordt, dan doen ze wat ze willen”, zegt Berckmans. “Burgemeester Moureaux moet hier zijn politiebevoegdheden gebruiken om op te treden, dergelijke problemen doen zich immers in heel de gemeente voor. Eventueel kan er eerst een sensibiliseringscampagne in de buurt georganiseerd worden.”

Berckmans is dan ook sceptisch over het plan van schepen van Mobiliteit Jef Van Damme (SP.A) om in de toekomst een deel van de Gentsesteenweg autovrij te maken. “Een mooi idee, dat aanslaat bij een bepaald publiek", zegt Berckmans. "Maar wij hebben de indruk dat het eerder dient om de huidige problemen onder de mat te vegen.”