Annabel Tavernier aangeduid als de nieuwe voorzitter van de N-VA-afdeling Schaarbeek – Evere – Sint-Joost-ten-Node

Op 22 februari 2019, over deze onderwerpen: Evere, Schaarbeek

Annabel Tavernier (29) werd gisteren met unanimiteit van de stemmen aangeduid als de nieuwe voorzitter van de N-VA-afdeling Schaarbeek – Evere – Sint-Joost-ten-Node. Filip De Pilleceyn (56) blijft ondervoorzitter. Ook voormalig voorzitter en gemeenteraadslid in Evere, Philip Surmont (56), en Brussels Parlementslid Cieltje Van Achter (40) maken deel uit van het nieuwe afdelingsbestuur.

Annabel, die geboren en opgegroeid is in Oostende, woont sinds een aantal jaar in Schaarbeek. Ze is politieke wetenschapper van opleiding en is professioneel actief als parlementair medewerker binnen de ECR-fractie in het Europees Parlement waar ze de dossiers buitenlandse zaken opvolgt. In oktober 2018 stond Annabel op de derde plaats op de N-VA-lijst in Schaarbeek, vandaag prijkt ze op de tweede plaats op de Vlaamse N-VA-lijst in Brussel. Annabel is reeds de ondervoorzitter van het N-VA-bestuur Brussels Hoofdstedelijk Gewest. “En nu neem ik er nog een functie bij. Ik zal er vooral over waken dat de afdeling verder wordt uitgebouwd. De eerste grote uitdaging van de nieuwe bestuursploeg zal de voorbereiding van de verkiezingen in mei zijn. Een sterke ploeg staat klaar om verandering te brengen in Brussel."