De aanwezigheid van N-VA in Elsene werkt heilzaam

Op 15 oktober 2013, over deze onderwerpen: Elsene

De enige manier om een positieve conviviale samenleving op te bouwen is via samenwerking, zeker in onze gemeente Elsene, waar een smeltkroes van verschillende culturen en nationaliteiten aanwezig is.

Dit moet van onder uit gebeuren en starten bij de jeugd.

Eén van de troeven is meertaligheid. Het Nederlands blijft daar één van.

N-VA Elsene zal niet nalaten waar het kan ervoor te zorgen dat de Nederlandstalige taal gerespecteerd wordt.

N-VA Elsene verheugt zich evenwel over het feit dat de brief gericht aan de Eerste Schepen van Elsene (tevens Schepen van Sport) Dominique Dufourny tot resultaat heeft geleid.

In een schrijven meldt zij dat de vraag werd gesteld om vanaf de volgende schoolvakanties Multi sportstages in het Nederlands te organiseren. Het samenlevingscharter (tot voor onze brief in ééntalig Frans) zal in het Nederlands worden vertaald en aan de ingangen van het gemeentelijke stadion worden aangebracht.

Dit is een eerste stap in de goede richting, die ons tevreden stemt. Een bruisend Elsene mag de Nederlandstaligen nooit minoriseren.

Respect voor de rechten van alle inwoners is de hoeksteen van een samenleving waar wij naar streven.