N-VA Sint-Joost-ten-Node wil in gemeenteblad

Op 15 januari 2015, over deze onderwerpen: Sint-Joost-Ten-Node

Lieven Tack, voorzitter van de N-VA-afdeling van Sint-Joost-ten-Node, is er niet mee opgezet dat zijn partij geen plaats krijgt in de politieke tribune van het gemeentelijk informatieblad. Het gemeenteblad van Sint-Joost-ten-Node laat enkel de meerderheidspartijen PS, CDH en Groen/Ecolo in de politieke tribune toe. Tack: “Voor burgemeester Kir bestaat de N-VA niet. Hij zwijgt ons dood. Hij monopoliseert en censureert de democratie. Dit is erger dan de Pravda.”

Bovendien vaart de ‘PS-groep van Sint-Joost’ in de politieke tribune van deze winter zwaar uit tegen de besparingspolitiek van de ‘MR/N-VA-regering’. Het stoort Tack ook dat de PS-groep van burgemeester Kir de burgers openlijk oproept om tegen de N-VA te protesteren. “Dit is een burgemeester en schepencollege onwaardig”, zegt Tack.

Tack heeft over deze kwestie een brief geschreven naar de redactie van het informatieblad. Hij wil dat de N-VA ook een plaats krijgt in de politieke tribune van het gemeenteblad. Tack: “We zijn actief op gemeentelijk vlak, brengen af en toe gemeentelijke thema’s onder de aandacht en hebben deelgenomen aan de lokale en regionale verkiezingen van 2012 en 2014. Elke Sint-Joostenaar heeft het recht om van ons te horen.”

Volgens Tack is het niet de eerste keer dat burgemeester Kir de N-VA tegenwerkt. Bij de eerdere verkiezingen heeft de gemeente tal van verkiezingshandtekeningen van de N-VA onterecht en opzettelijk afgekeurd. Op die manier hebben Kirs diensten doelbewust geprobeerd om de deelname van de N-VA aan de verkiezingen te verhinderen.