Gil Van Roye

Leden- en Jongerenverantwoordelijke N-VA Brussel-stad

Gil Van Roye is een student aan de KULeuven met een achtergrond in rechten waarna hij is overgeschakeld naar Economie, Recht en Bedrijfskunde. Als geboren en getogen Brusselaar heeft hij dankzij het studeren en wonen in Brussel een enorme liefde voor deze stad gekweekt. Door een grote achteruitgang van de gang van zaken in Brussel en de Nederlandse taal besloot hij om zelf politiek actief te worden.

Gil is begonnen als bestuurslid bij Jong N-VA Brussel en heeft een heel goede band geschept met de studentenafdeling Jong N-VA VUB. Daarnaast is hij ook bestuurslid geworden bij N-VA Brussel om verder zijn netwerk uit te breiden. Brussel heeft in het verleden een zeer rijke en Vlaamse cultuur gekend die na jarenlang wanbeleid zo hard is verfranst dat er amper nog een woord Nederlands in Brussel wordt gesproken. Het doel is om de Vlaamse Brusselaar terug een stem te geven en de Nederlandse taal te vertegenwoordigen in een stad die haar eigen cultuur is vergeten.